Odlična je to referenca budućim kupcima njegova nasljednika i20 koji uz to dolazi s neograničenim petogodišnjim jamstvom. Ovo je već druga generacija Hyundaija i20 koja je na tržištu od proljeća prošle godine pa ne čudi što automobil izgleda vrlo moderno. Napokon, cijela klasa malih gradskim automobila nedavno je temeljito obnovljena, a svoje su dorađene adute tako na tržište izbacili Volkswagen, Škoda, Opel, Toyota, Ford, Mazda… A upravo u društvu Pola, Fabije, Corse, Yarisa i Fieste svoje mjesto pod suncem s pravom zaslužuje i i20.
U drugoj je generaciji i20, naime, ozbiljno narastao produživši se i dužinu i u širinu što ga čini među najvećim automobilima u klasi. S kotačima u samim uglovima karoserije to znači da ima i jedan od najdužih međuosovinskih razmaka u klasi, a osim očitih prednosti u ležanju na cesti veliki međuosovinski razmak donosi i više prostora u kabini. I zaista, Hyundai i20 pravi je majstor prostranosti.
Oduševljava prostorom
Mjesta na prednjim sjedalima ima u izobilju pa će se i iznadprosječno visoki vozači bez problema ugodno smjestiti. Pritom oduševljava prostor za glavu, pa je i20 moguće voziti i sa šeširom, kao i izdašne mogućnosti podešavanja sjedala. Zbog široke karoserije ni prostora u dužinu ne nedostaje, a upravljač je također moguće podešavati i po visini i po dubini. Ipak, sama sjedala naglašeno su profilirana za automobil koji ne nosi oznaku sport, čak i pretjerano u području stražnjice što bi moglo smetati korpulentnijim vozačima. No zato su, kao i kokpit, dvobojna i izgledaju sjajno.
Ni putnici straga nisu nimalo zakinuti. I tamo su sjedala izvedena u dvjema bojama, a ne nedostaje ni prostora. Ponovno smo bili oduševljeni ne samo prostorom za noge nego i za glavu pa se tako straga i odrasli mogu prevesti bez ikakvog problema. S obzirom na širinu čak i ako ih je na stražnjoj klupi troje. Uz to, Hyundai i20 nudi ne samo prostran nego i praktičan prtljažnik. Otvor je širok što olakšava unos prtljage, a dodatna polica dijeli ga na dva dijela. Pritom u prtljažnik stane 361 litra što je također među boljim rezultatima u klasi, a kad se spuste nasloni stražnjih sjedala podnica je ravna što ga čini lakim za prijevoz kockastih tereta.
No ne iznenađuje unutrašnjost i20 samo prostranošću nego je i vrlo ugodna. Ne samo vizualno zbog dvobojne kombinacije interijera pri čemu središnji dio konzole u smeđoj boji čini kokpit razigranim i privlačnim, nego i komforom. Dobro, treba reći da je testni primjerak izdašno opremljen, no ponajprije oku, ali i ruci, godi kvaliteta ugrađenih materijala.
Sve djeluje vrlo europski
Posebno je na dodir ugodna fina koža kojom je presvučen upravljač, a i upravljač i mjenjač su vrlo ugodni za korištenje, iako možda ne nude najviše osjećaja. No svoju funkciju obavljaju korektno i u njihovu se preciznost možete pouzdati. U izradi interijera korišteno je nekoliko vrsta plastike, a iako možda nije masivna, svuda je mekana i djeluje vrlo trajno. Pritom su komande vrlo jasno i logično raspoređene te dobro odmjerene veličine – nema tu glomaznih prekidača kao u nekim japanskim vozilima ili sićušnih gumba koji možda djeluju moderno, ali su zahtjevni za korištenje.
Galerija
Također, u doba kad instrumenti u modernim automobilima izgledaju kao igrače konzole, vrlo jednostavna i pregledna instrumentna ploča Hyundaija i20 opušta svojom nenametljivošću. Možda bi središnji zaslon na kojem su podaci putnog računala mogao biti veći, ali na preglednost nema zamjerki. Sve u i20 zapravo djeluje vrlo europski. Pa tako i oprema koja se, osim već spomenutog, sastoji i od električno pokretnih prozora i retrovizora, klimatizacijskog uređaja, putnog računala, audiosustava s komandama na upravljaču te USB ulazom, Bluetooth veze s telefonom i sl. Testni automobil čak je bio opremljen i nadzorom nenamjernog izlaska iz voznog traka.
Udobnosti vožnje pridonosi i moderni benzinac obujma 1.2 litre. Za razliku od Hyundaijeva 1-litrenog motora, ovaj motor generacije Kappa ima četiri cilindra i četiri ventila po cilindru pa je vrlo tih i uglađen u vožnji. U snažnijoj verziji kakvu smo testirali razvija 84 KS. Odlično reagira na gas pa isprva imate dojam kao da je snažniji nego što jest. Posljedica je to dobre elastičnosti pa motor spremno vuče od niskih okretaja i linearno, bespogovorno nastavlja prema visokim.
Dovoljno snažan za gradsku vožnju
Za uobičajenu vožnju, naročito gradsku, sasvim je dovoljno snažan, no na otvorenoj cesti i autocesti mogli biste se osjećati zakinutima. Najveća brzina tako iznosi 170 km/h, a s mjesta do 100 km/h treba mu 12,8 sekundi. Sviđa nam se kombinacija mjenjača s pet brzina čiji je ručica ugodna i laka za korištenje, a prijenosi nisu kratko proračunati kako bi se automobil prividno učinio živahnijim što je danas čest slučaj, nego su dobro odmjereni što povoljno utječe i na potrošnju goriva.
Uz start i stop sustav koji gasi motor tijekom stajanja, vozili smo s prosječnom potrošnjom manjom od 6 litara na 100 kilometara što će povoljno djelovati na kućni proračun. Koji će u startu biti umanjen za više od 100.000 kuna ako se odlučite za ovako bogato opremljeni i20. S druge strane, riječ je o zaista praktičnom automobilu koji nadilazi okvire gradske klase i može bez problema služiti kao obiteljski.
Tehničke karakteristike
Maksimalna brzina: 170 km/h
Maksimalna snaga: 84 KS/ 6,000 okr/min
Ubrzanje 0-100km/h: 12,8 s
Tip prijenosa: 5-stupanjski ručni FWD
Potrošnja goriva: 5,8/4,0/4,7/100 km
CO2 emisija: 109 g/km
Spremnik goriva: 50 l
Dimenzije (DŠV): 403x173x147 cm
Međuosovinski razmak: 257 cm
Masa praznog vozila: 1,040 kg
Bruto masa vozila: 1,580 kg