TESTIRALI SMO FIAT TIPO HB 1.3 MULTIJET LOUNGE: /

I dalje Best Buy

Image
Foto: Petar Santini

Dvije godine nakon svoje prezentacije limuzine, na naše je tržište napokon došla i peterovratna inačica Fiata Tipo. Oni koji se sjećaju gdje su bili od 1988. do 1995.

10.4.2017.
19:39
Petar Santini
VOYO logo

Oni još uporniji će se sjetiti i DGT varijante s digitalnom instrument pločom koja je imala fantastični spoj futurizma i nefunkcionalnosti, ali opet, svi su je htjeli imati.

Lijepo iznenađenje na tržištu

Današnji Tipo sa svojom prijašnjom inačicom osim imena nema niti jednu drugu poveznicu te je (kao i limuzinska verzija) doista lijepo iznenađenje na tržištu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osim stražnjeg kraja i nekoliko minimalnih preinaka na prednjoj maski, Tipo s petora vrata se bitno ne razlikuje od limuzine.

Dopadljiva karoserija, čistih linija koja je čak malo i prekonzervativna za talijansku školu dizajna u cijelosti je u skladu s modnim trendovima današnjice. Odmah je jasno da se radi o razmjerno velikom obiteljskom automobilu koji će bez problema primiti petero odraslih putnika, a po potrebi (uz spuštanje stražnjih sjedala) i prevesti veću količinu “tereta”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Petar Santini

Pohvale za unutrašnjost

Sve opeservacije koje smo imali na limuzinskoj verziji vrijede i ovdje. Vrata se otvaraju i zatvaraju njemački precizno uz puni tupi zvuk gdje imate osjećaj da su vrata od pravog materijala, a ne papira.

Materijali u unutrašnjosti su visoke kvalitete, a novitet je i kontrolna ploča izvedena iz mekših materijala nego što je to bio slučaj u limuzinskoj verziji.

Uz materijale, novost je centralno smješteni LCD ekran osjetljiv na dodir koji je u testnom modelu funkcionirao savršeno (izrazito brz, precizan, bez zastajkivanja i uz odlično osvjetljenje pa je jednako dobro čitan po jakom suncu kao i u mraku).

Položaj za volanom ne možemo dovoljno nahvaliti (ne zbog toga što je toliko odličan koliko zbog toga da su Talijani oduvijek njegovali stil koso položenih upravljača i nedovoljno nisko postavljenog vozačkog sjedala). Ovdje to više nije slučaj, upravljač je sportski okomit na tijelo, a vozač se može lijepo i duboko smjestiti u automobil.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osim položaja, upravljač je savršene debljine i promjera te je u odličnom odnosu s instrument pločom pa ne prekriva niti jedan instrument. I ostatak ergonomije je odličan tako da je sve nadohvat ruke i niti jedan prekidač ne ostavlja dojam jeftinoće. Jedinu zamjerku imamo na stranice vrata koje su napravljene od tvrde jeftine plastike i dosta odskaču od ostataka inače odlične unutrašnjosti.

Na stražnjim sjedalima ima mjesta za tri odrasle osobe, a zbog visoko postavljenog krova viši putnici neće imati problem s položajem glave. Kao šećer na kraju dolazi prtljažnik kapaciteta od čak 440 litara koji će u cijelosti zadovoljiti većinu obiteljskih zahtjeva za prtljagom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: Petar Santini

Uvjerljiv u vožnji

Za vrijeme testa smo s Tipom otišli na put do Dubrovnika. Petero odraslih osoba, prtljaga za tri dana i cjelokupna fotooprema sa stativima. Sve je bez problema stalo u prtljažnik bez pretjerane kombinatorike i “Sokoban” testiranih iskustava (još nešto čega se treba sjetiti iz daleke prošlosti).

Naš testni Tipo bio je opremljen s 1.3 JTD turbodizelašem od 95 KS. Snagu razvija iz niskih 3750 okretaja u minuti uz okretni moment od čak - 200 Nm već pri 1500 okretaja (inače, 200 Nm iz 1.3 litrenog motora je odličan podatak s kojim se malo motora može pohvaliti).

U vožnji se Tipo ponaša upravo kao da ga pogoni 95 konja. Dakle, prosječno, ali uvjerljivo. Nema tu nekih suludih jurnjava, ali gore spomenutih 95 KS uz solidan 5-stupanjski mjenjač (precizan uz malo predugačak hod ručice) ostvaruje prosječnu potrošnju na testu od pet litara na 100 kilometara. Uz maksimalnih 180 km/h i 12 sekundi do 100 jasno je da se ne radi o sprinteru već maratoncu savršenom za obitelj kojoj je pouzdanost, komfor i potrošnja daleko više na ljestvici od jurnjave, škripanja guma ili rušenja brzinskih rekorda.

U gradu će vam teško ikada nedostajati konja, a na otvorenoj cesti se jednostavno morate pomiriti s češćim “šaltanjima” ako želite biti brži. Ostatak voznih svojstava je u skladu s novom Tipo filozofijom. Čvrsto, precizno i bez uvijanja karoserije pri jačim zavojima uz odlične kočnice i solidan ovjes.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovo će odagnati dvojbe oko kupnje

Trenutačno u Hrvatskoj teško možete naći automobil koji za 140.000 kuna nudi turbodizelaša s prosječnih pet litara potrošnje, ovako mnogo prostora, odlična vozna svojstva, hrpu opreme (17-inčne aluminijske naplatke, senzore za parkiranje, automatsku klimu, 7” LCD touch infotaiment sustav, navigaciju…) kao što to nudi novi Fiat Tipo.

Galerija

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

FIAT TIPO HB 1.3 MULTIJET LOUNGE: Prati modne trendove i brzo otklanja sve dvojbe oko kupnje

Image

FIAT TIPO HB 1.3 MULTIJET LOUNGE: Prati modne trendove i brzo otklanja sve dvojbe oko kupnje

Ukratko, jedan od trenutačno najsigurnijih Best Buy-eva u klasi. Ako imalo dvojite, probajte… Dvojbe će nestati nakon nekoliko kilometara.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

FIAT TIPO 1.3 MULTIJET LOUNGE

motor: 4 cilindra, turbodizelski

obujam: 1248 ccm

Tekst se nastavlja ispod oglasa

snaga: 70kW/95KS pri 3750/min

moment: 200Nm pri 1500/min

Tekst se nastavlja ispod oglasa

mjenjač: 5 stupnjeva, ručni

maks.brzina: 180 km/h

0-100 km/h: 11,7 s

potrošnja: 5,2/3,5/4,1 l/100km

Tekst se nastavlja ispod oglasa

test: 5 L/100 km

emisija CO2: 108 g/km

Tekst se nastavlja ispod oglasa

dimenzije: 4368/1792/1495 mm

prtljažnik: 440 L

masa: 1280 kg

jamstvo: 5 godina

Tekst se nastavlja ispod oglasa

cijena: 141.000 kn

sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo