"Utrka nije bila totalno iznenađenje. Recimo ako sam ja znao kakvo će biti vrijeme, onda su vjerojatno i oni znali kakvo će biti vrijeme. Po kiši su vožene i druge utrke u povijesti Formule 1. Ono što je svakako mega sporno i što je čak i sramotno što nije pozvan sigurnosni automobil odmah nakon izlijetanja Adriana Sutila. To je sporna situacija zbog toga što se trebala utrka neutralizirati, u biti, kad se desi bilo kakva vrsta nesreće", izjavio je Jergović.
Podsjetimo, član Marussije se u 46. krugu utrke na kišnoj Suzuki zabio u traktor koji je u tom trenutku uz stazu izvlačio bolid Adriana Sutila koji je izletio krug ranije. S teškim ozljedama glave Bianchi je prebačen u obližnju bolnicu gdje je odmah i operiran. Francuz je u kritičnom stanju i ne diše samostalno.
//www.youtube.com/embed/CCN_5N0rO7k
"1994. godine je bila identična nesreća gdje je Martin Brundle izletio sa staze na istom mjestu i polomio noge sucu. Čovjek je tada nekim čudom ostao živ. Dakle nije da se ovo nikad nije desilo."
Kako komentirate da se zapravo tri kruga nije znalo što se dogodilo na stazi. U prijenosu nije bilo nikakve obavijesti, kao da su organizatori željeli umanjiti svoju odgovornost? Oni su odmah znali u čemu je stvar. Postoji snimka nesreće. Charlie Whiting, direktor utrke je odmah zabranio producentu da se ona pusti. Mislim, ja to znam jer još uvijek radim za njih. On je naprosto dobio naredbu da se ne pušta ponovljena snimka.
Objasnio je Jergović pobliže i razloge zašto se snimke teških nesreća ne pokazuju iz bliza.
"Kad je riječ o velikim nesrećama pokušavamo ne ići potpuno blizu, ne pokazati baš sve iz respekta prema tom čovjeku, njegovoj familiji. U ovom je slučaju to opravdano jer je čovjek, naravno, bio živ i još uvijek je živ. Vjerujem da je odluka da se ne pokaže snimka, iako dakako ne mogu tvrditi, donesena više iz nekog obzira nego pokušaja da se nešto štiti, da se izbjegava odgovornost. Bar se nadam. Ja sam za to da se da se u takvoj situaciji kao titl napiše: poslan je na stazu medicinski automobil zbog ozljede tog i tog navijača."
//www.youtube.com/embed/pBRteUrJAFU
Uvjeti su bili nemogući. Jasno je da su to vrhunski, najbolji vozači na svijetu, ali nije li održavanje takve utrke zapravo kockanje sa životima vozača? Potpuno ste u pravu. Kad je tako teška situacija onda se starta iza sigurnosnog automobila. Oni su probali dva kruga i onda kad je stvarno bila tako teška situacija, oni su zaustavili utrku. Morate znati da auti izbacuju po 25 litara vode u sekundi sa staze, dakle s intermedijalnim gumama. Dakle, ako kiša ne pada, 22 automobila vrlo brzo osuše stazu. Dramatično je veća pogreška što nije izbačen sigurnosni automobil odmah kad je Sutil izletio sa staze. To se apsolutno ne bi smjelo dešavati. Bilo koja nesreća koja izaziva bilo što, bilo da izađe jedan sudac na otvoreno mjesto koje je izloženo, mora izaći sigurnosni automobil."
Objasnio je Jergović i još jednu pojedinost.
"Danas kad postoje socijalni mediji direkcija Formule 1 je uvijek pod pritiskom da se uvodi sigurnosni automobil previše i prečesto i da se na taj način ubija dinamika utrke, što je i točno ukoliko se ništa ne dogodi."
Na kraju se, nažalost, išlo na to da se spasi utrka, jer su ipak veliki novci u pitanju.
"Ali kad se onda dogodi to da imate 25-godišnjeg klinca koji je na respiratorima i doslovno mu život živi o koncu, onda je, naravno, sve to nevažno. Ali kad se ništa ne dogodi onda je tako...", zaključio je Jergović.