BISTE LI GA VOZILI? /

Ovaj koncept električnog Yuga izgleda odlično: Dizajner razmišlja o tome da ga razvije Rimac

Image
Foto: Dejan Hristov/digitalni render

Makedonski dizajner Dejan Hristov zamislio je električni Yugo u čiju bi se proizvodnju mogli uključiti i Rimac Automobili, a cijena bi mu bila kao Daciji...

26.9.2021.
19:40
Dejan Hristov/digitalni render
VOYO logo

Yugo, legendarni automobil, za kojeg se tvrdi da je Jugoslaviju postavio na kotače, proizvodio se od 1980. do 2008. u Zastavinoj tvornici u Kragujevcu. Ukupno je proizvedeno 794.428 primjeraka tog malog gradskog automobila temeljenog na Fiatu 128, s prednjim pogonom i motorom male zapremnine.

Njegova pristupačnost učinila ga je popularnim na ovim prostorima, ali ne treba zaboraviti da se Yugo prodavao u Velikoj Britaniji te Sjedinjenim Američkim Državama. "Preko bare" je prodan u čak 141.651 primjerku, što i ne čudi, jer mu je cijena bila 3990 dolara u osnovnoj varijanti. No, dok je ovdje postao simbol, ondje je proglašen "najgorim automobilom na svijetu".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Yugo na struju

Makedonski dizajner Dejan Hristov je, inspiriran kultnim statusom, zamislio modernu verziju Yuga - s električnim pogonom. Dizajnerski, Yugo BEV, kako ga je nazvao, dijeli crte s popularnim prometalom iz Kragujevca. Hristov je zadržao prepoznatljivi oblik stražnjeg kraja, zakrivljeni poklopac motora, vodoravnu bočnu liniju, pa čak i logotip. Novina su izbočeni blatobrani, produženi branici, LED svjetla...

Image
Foto: Dejan Hristov/digitalni render

Autoklub piše da Hristov planira poslati svoj projekt Vladi Srbije, a ne bi mu bilo mrsko i da se u projekt uključe i Rimac Automobili. Proizvodnja bi bila, dakako, u Kragujevcu, pod paskom sadašnjeg vlasnika Zastave, Stellantisa. Ako se ta ideja izjalovi, uvijek se može okrenuti nekoj od kineskih tvornica.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Konkurencija popularnim modelima

Gledajući konkurenciju, ovaj koncept bi imao što pokazati u usporedbi s Peugeotom e-208, Opel Corsom E, Renaultom 5 i Hondom E. Prema Hristovljevim zamislima, cijena litija iz lokalnih izvora trebala bi sniziti cijenu baterija, što bi u konačnici dovelo do toga da bi Yugo BEV mogao koštati kao električna Dacia Spring, dakle između 133 i 140 tisuća kuna.

Image
Foto: Dejan Hristov/digitalni render

No, u cijeloj priči postoji jedan problem. Sve je zasad u glavi i renderima Dejana Hristova...

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo