Njemački automobilski div Audi u svojoj ponudi osim "standardnih“ modela, nudi i one nešto nabrijanije. Ti automobili na sebi nose posebnu oznaku – RS - a jedan takav model, točnije Audi RS Q3, nedavno smo testirali u našoj rubrici "Ženski kut".

Ne može čovjek ostati ravnodušan na ovakav automobil, posebice kada on dolazi s ta dva čarobna slova koja među automobilskim znalcima izazivaju svojevrsno strahopoštovanje. RS, što znači "RennSport“, oznaka za najjače Audijeve modele (gotovo pa trkače), u kojima čovjek za volanom istinski gušta. A kako i ne bi – ovaj auto pokreće 2,5 litreni benzinski motor s 5 cilindara i 400 konja!
Osnovni model Audijevog gradskog SUV-a Q3 predstavljen je 2011. godine. Riječ je o automobilu srednje veličine koji se smjestio između modela Q2 i Q5. U RS inačici, Q3 je 10 milimetara niži, a prepoznat ćete ga i po blagoj coupe liniji pa za njega kažu da je 'sportback', odnosno SUV coupe.

Boja testnog modela je Nardo siva, inače jedna od dvije boje koje su napravljene samo za RS modele, a cjelokupni dojam podižu crni detalji i usisi. Da je riječ o sportašu shvatit ćete kada ga pogledate straga gdje se nalazi jako uočljiv spojler, ali i dva prava auspuha s klapnama koje se po potrebi otvaraju.

Audijevi RS modeli ne poznaju dowsizing, odnosno stavljanje slabijih motora u jake automobile. Svaki Audijev RS ima 5 ili više cilindara koji se pale po principu 1-2-4-5-3. Upravo zbog toga, obožavat ćete zvuk na RS Q3 modelu, a koji je stvarno poseban. Šteta samo da su ga na kraju ipak malo prigušili.

Zanimljivo je spomenuti da je motor koji se nalazi u ovom modelu čak 9 puta osvojio nagradu "Međunarodni motor godine”, a u modelu koji smo testirali, uparen je sa 7-stupanjskim automatskim mjenjačem.
Zgodan, ali i skup detalj, su keramički diskovi sa crvenim kliještama, za koje ćete morati izdvojiti 4.570 eura.
Sportska unutrašnjost
Unutrašnjost modela RS Q3 je nešto tamnija sa oštrim i sportskim linijama i detaljima. Želite li više svjetla, dobra je vijest da auto ima panoramski krov. Možda i najsportskiji detalj u njemu su sjedala napravljena od kombinacije kože i alkantare. Ona su tipično sportski tvrđa, odlično drže u zavojima, a imaju i mogućnost grijanja.

Za sve Audijeve automobile možemo reći da svojim izgledom naginju prema premium klasi. I RS Q3 je takav – on je sportaš, ali je istovremeno sofisticiran i fin. U unutrašnjosti prevladavaju fini materijali, a alkantara se osim na sjedalima nalazi i na kokpitu, što dodatno profinjuje cijelu priču.

Vozačev displej dimenzija je 12,3 inča, na njemu se nalaze sve informacije o vožnji, a možete čak namjestiti da vam se tamo projicira i navigacija. Ima i takozvani RS diplej, koji vam za vrijeme vožnje u RS načinu mjeri ubrzanje, g-sile, a može mjeriti i krugove na stazi.

Glavni ekran dimenzija je 10,1 inča i za 10 je stupnjeva zakrenut prema vozaču. Putem aplikacija, može se spojiti s vašim pametnim telefonima. Dobra stvar je i što je klima izvučena te se nalazi ispod glavnog ekrana.
RS Q3 može se pohvaliti prostranijim prtljažnikom u klasi zapremnine 530 litara.

Prtljažnik po potrebi možete povećati pomicanjem sjedala, a kad spustite stražnju klupu, dobit ćete obujam od 1400 litara.

Stotku ovaj auto hvata za impresivnih 4,5 sekundi, a možete ga voziti u nekoliko načina vožnje - efficency, comfort, auto, dynamic, ali i u dva malo "žešća“, RS načina koji se pale na volanu. Stavite li ga u RS način vožnje, ono što ćete prvo primijetiti jest to da je automobil puno glasniji, ali i nešto tvrđi na cesti.

Osobno sam ga na testu nekako najviše voljela voziti u dynamic načinu vožnje, koji je ekvivalent sportskom načinu. Efficency, comfort i auto bili su mi pretihi, RS mi je, barem u gradu, bio malo preglasan, a dynamic je bio taman po mom guštu – dovoljno glasan da ga ljudi dožive na cesti i sa taman sportskih performansi da guštam u vožnji.
Što se tiče same vožnje, položaj za volanom je nešto povišeniji, a obzirom da je riječ o sportskom automobil, on je u vožnji nešto tvrđi. No, kada ga primjerice stavite u comfort način vožnje, postaje puno uglađeniji, ali i začuđujuće tih.

Zbog snage, suvereno vlada apsolutno svim cestama – i grad i otvorena i autocesta. Teško mu je, da budemo potpuno iskreni, pronaći zamjerku u vožnji.

Kažu da su crossoveri, odnosno SUV-ovi "dosadni na cesti“. No, Audi je ovim primjerkom pokazao da crossoveri mogu biti itekako zabavni. Da bi RS Q3 bolje ležao na cesti, a što najviše zamjeraju takvim automobilima, dorađena je šasija, a što je rezultiralo boljim ležanjem u zavojima od običnih crossovera, odnosno zabavnijom vožnjom.
Ne pitate za dvije stvari
Kada vozite ovakav auto, u pravilu ne pitate za dvije stvari – koliko košta i koliko troši. No, napravit ćemo iznimku te spomenuti i te stavke.

"Običan" Q3 starta od 39.028 eura, dok ćete za ovakav RS sa svom opremom izdvojiti 112.023,43 eura. Što se tiče potrošnje, po WLTP-u ona iznosi 8,9 litara. U tom nekom rangu se i kreće kada auto vozite na otvorenoj cesti, odnosno kada auto "normalno diše".
U gradu je priča drugačija – u gužvi ide čak i do 15 litara, a ako ga baš "nagazite", može on i preko 20. No, zanimljivo je da tijekom vožnje ovog auta uopće nećete obraćati pažnju na njegovu potrošnju. I radi testova, ali i radi osobne znatiželje, uvijek pratim potrošnju, no u ovom sam slučaju možda ukupno dva puta pogledala koliko auto troši. Očekivano, brojke su bile nešto više i jedini zaključak koji sam donijela je taj da me baš briga i da ću ga s guštom natankati.

Audijevi RS modeli dosta su impresivni. To su auti u kojima vozač uživa. Oni se već samim izgledom razlikuju od "običnih" auta, a zbog određenih nam detalja daju osjećaj da se vozimo u nekom "trkaćem autu".
Treba li nam takvih automobila na cesti? Definitivno da! Entuzijasti i oni koji vole aute u RS Q3 modelu će baš jako uživati. Ono što se mene najviše dojmilo kod njega je osjećaj sigurnosti koji automobil pruža, ali i to što za njega niti jedna cesta nije bila problem.

RS Q3 je neki potpuno drugi svijet. Interesantno je to - sve ono što je kod "običnih" automobila ponekad možda minus – veća potrošnja, nešto glasniji zvuk, tvrđi ovjes koji u gradskoj vožnji baš ne volimo – kod ovog je auta plus.
Njemu to nisu mane, već su njegove vrline zbog kojih smo obožavali voziti ovog nabrijanog sportaša iz Audijeve tvornice…
Specifikacije:
Audi RS Q3 Sportback TFSI quattro S tronic
Paket opreme: RS
Motor: Benzin, 2.5 l, pet cilindra, 2.480 ccm
Pogon: Svi kotači
Snaga: 400 KS
Okretni moment: 480 Nm
Ubrzanje 0-100: 4,5 sec
Maksimalna brzina: 250 km/h (elektronički ograničena)
Mjenjač: automatski, 7-stupanjski
Prosječna potrošnja na testu: 12,3 litara/100 km
CO2: 227 g/km
Cijena početnog modela: 39.028,00 eura
Cijena testnog modela: 112.023,43 eura
Ostale testove automobila provjerite u našoj stalnoj rubrici Ženski kut.