Voće se u supermarketima pakira u mrežice koje nisu sve iste boje. Naranče i mandarine tako se nalaze u crvenim mrežama, a limun i grejp u žutima ili zelenima. Mislite da je to slučajno? Naravno da nije.
Pravi razlog, naime, ima uporište u čistom marketingu. Naranče u crvenoj mrežici doimaju se rumenijima i primamljivijima pa je veća šansa da će ih ljudi htjeti kupiti, objasnio je Martin Lindstrom, autor bestselera "Buyology" i "Brandwashed - Tricks Companies Use to Manipulate Our Minds and Persuade Us to Buy", koji u svojim knjigama spominje ovaj trik.
Munkerova iluzija
Isto tako, limun i grejp uvijek su pakirani u žutoj ili zelenoj mrežici jer bi u crvenoj ambalaži djelovali narančasto i, samim time, neprirodno te neprivlačno kupcima. Ta se pojava inače naziva Munkerova iluzija, koja tvrdi da mozak drugačije procesuira boje ovisno o bojama koje ih okružuju. Primjerice, pogledajte ove zelene jabuke u crvenoj mrežici. Ne djeluju primamljivo, zar ne?
![Image](https://d19p4plxg0u3gz.cloudfront.net/f1552764-9276-11eb-85b3-0242ac120012/v/42bc9a34-9d0c-11eb-a404-cedfb09875dd/1280x1280-42bcbbf4-9d0c-11eb-8f97-cedfb09875dd.webp)
U ovom slučaju, to znači da mrežica u jednoj boji utječe na doživljaj voća i njegove stvarne boje, koju prekriva. Lindstorm u svojim knjigama objašnjava i da su košare u trgovinama s vremenom postale sve veće, a tomu je tako jer s većim košaricama kupci kupuju čak 19 posto više.